Villkor och bestämmelser

Restaurang Namaste är en restaurang som tillagar beställningar av livsmedel från beställaren (nedan "kunden"). Restaurang Namaste levererar till privatpersoner och företag innanför Gävle Kommun. Restaurang Namaste försöker alltid upptäcka och varna om eventuella driftstörningar, men ansvarar inte för fördröjd eller utebliven leverans till följd av eventuella tekniska problem.

Personuppgifter

Restaurang Namaste lagrar all information som anges vid beställning. Denna information behövs för att kunna erbjuda en trygg och bra tjänst. Vi följer personuppgiftslagen (PuL). Genom att ge skicka en beställning eller registrera ett konto på Restaurang Namastes hemsida godkänner du enligt personuppgiftslagen PuL att informationen och uppgifterna får lagras, sparas och bearbetas i vårt dataregister samt presenteras för de parter (t ex utkörningsfirman) som behöver informationen för att kunna fullgöra sina åtaganden gentemot dig som beställare. När du beställer från Restaurang Namaste accepterar du att vi automatiskt skapar ett användarkonto till dig. Restaurang Namaste kan komma att använda informationen för att sammanställa statistik, i syfte att förbättra vår tjänst. Inga personuppgifter lagras längre tid än vad som är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra kunder en bra tjänst. Du kan själv radera ditt konto eller kontakta oss så raderar vi ditt konto åt dig.

Beställning

För att få handla från Restaurang Namastes hemsida måste du ha fyllt 18 år.

All personinformation som anges i beställningsformuläret ska vara korrekt och tillhöra den som beställer produkterna. Restaurang Namaste ansvarar inte för utebliven leverans till följd av otillräcklig eller felaktig information i beställningsformuläret.

Produkter

Restaurang Namaste har som mål att alltid hålla sidan uppdaterad för eventuella förändringar i produktutbudet men vi reserverar oss för att vissa produkter kan vara slut i lager. Restaurang Namaste ansvarar själv för att meddela kunden om detta och erbjuda ett alternativ.

Restaurang Namaste arbetar för en hög kvalitet på de produkter som erbjuds via hemsidan och har därför ett stort intresse av att ta del av kundens erfarenheter. Om kunden har klagomål på enstaka produkter ska kunden i första hand ta upp detta med Restaurang Namaste.

Medan Restaurang Namaste eftersträvar att alla priser på hemsidan är helt korrekta, reserverar vi oss för eventuella fel och möjligheten att neka en order.

Betalning

Alla beställningar via Restaurang Namaste är bindande. Restaurang Namaste tar endast emot betalning genom Restaurang Namastes hemsidan genom Dibs Easy. Betalning ska ske i svenska kronor.

Alla priser på Restaurang Namaste är inklusive moms om inget annat anges. Momsen på livsmedel är 12 % vid avhämtning och utkörning och i övrigt är momsen 25 %. Kvitto och momsspecifikation erhålls automatiskt och sänds därefter till kundens angivna mailadress.

Om kunden väljer att betala genom faktura från Dibs Easy har Restaurang Namaste rätt att debitera en faktureringsavgift till kunden. Faktureringsavgiften framgår i matbeställningens sammanfattningssida som du finner i samband med att du fyller i din betalinformation.

Leverans

Restaurang Namaste och alla inblandade partners mål är att erbjuda den kortaste möjliga leveranstiden. Utkörningen kan skötas av en extern part. Leveranstiden varierar ofta med tiden på dygnet och vi reserverar oss för eventuella dröjsmål till följd av lång orderkö eller trafikproblem. För särskilt långa leveranstider har Restaurang Namaste det yttersta ansvaret att meddela kunden om detta.

Restaurang Namaste har specifika utkörningsområden och restaurangen har rätt att neka utkörning till områden utanför dessa. Priset på hemkörning kan variera beroende på kundens order, såsom minsta antal rätter eller minsta totalsumma. Eventuell utkörningskostnad framgår på beställningen och kan variera mellan olika tidsperioder.

Ångerrätt

Försäljningen av mat via Restaurang Namaste omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida.

Missbruk

Restaurang Namaste lagrar kundens IP-adress och annan värdefull information om kundens Internetleverantör för att vid eventuellt missbruk av tjänsten kunna spåra upp beställaren. Vi polisanmäler och utreder alla typer av missbruk av våra tjänster på Restaurang Namaste.

Villkorsändringar

Restaurang Namaste har rätt att ändra dessa villkor utan att i förväg få ditt godkännande. Restaurang Namaste informerar om ändringen minst en vecka innan den träder i kraft. Informationen lämnas på webbplatsen. Genom att fortsätta att nyttja Restaurang Namastes webbtjänst efter att ändringen trätt i kraft godkänner du ändringen.

Kontaktuppgifter

Vill du komma i kontakt med oss på Restaurang Namaste når du oss på telefon 026 – 600 578 eller via mejl info@restaurangnamaste.se. Vi besvarar de flesta mejlfrågor inom 48 timmar.

OBS! Matbeställningar tas ej emot via mejl.

Öppettider: måndag–torsdag kl 11:00-21:00, fredag kl 11:00-22:00, lördag kl 13:00-22.00 samt söndag och söndag kl 14:00-21:00

Restaurang Namastes org. nummer 556953-2137